09:07 (28.02.2023)

2563

Dunyoda dori vositalarining reklamasi qanday tartibga solinadi. Lotin Amerikasi. Braziliya (5- qism)

Braziliyada dori vositalari reklamasini tartibga solish bilan bogʼliq vaziyat koʼp jihatdan Xitoy va Rossiya uchun tegishli boʼlgan ushbu sohadagi meʼyoriy amaliyotga oʼxshaydi. Ushbu soha uchun asosiy hujjat 1996 yilda qabul qilingan 9294-sonli Federal qonun boʼlib, u tamaki, alkogolli ichimliklar, dori-darmonlar, davolash usullari va pestitsidlardan foydalanish hamda reklama qilish boʼyicha cheklovlarni belgilaydi. Ushbu hujjatdan koʼrinib turibdiki, barcha ommaviy axborot vositalarida faqat ogʼriqni qoldiruvchi vositalar va retseptsiz sotiladigan dorilar reklama qilinishi mumkin. Retsept boʼyicha dori-darmonlarni faqat toʼgʼridan-toʼgʼri maxsus tibbiyot xodimlari va tibbiyot muassasalariga yuboriladigan ilmiy, tibbiy va ixtisoslashtirilgan ommaviy axborot vositalarida reklama qilish mumkin.

Shu bilan birga, qonun bunday dori-darmonlarni reklama qilish uchun yana bir qator qoʼshimcha cheklovlarni belgilaydi. Masalan, unda ilmiy jihatdan tasdiqlanmaydigan bayonotlar boʼlmasligi, shuningdek, maxsus malakaga ega boʼlmagan mutaxassislarning koʼrsatmalaridan foydalanmasligi lozim, shuningdek, kasallik alomatlari saqlanib qolsa, shifokor bilan maslahatlashish zarurligi toʼgʼrisida ogohlantirish boʼlishi kerak.

 

Нажмите на кнопку ниже, чтобы прослушать текст Powered by GSpeech