10:59 (22.02.2023)

5528

Dunyoda dori vositalarining reklamasi qanday tartibga solinadi. AQSh (1-qism)

AQShda ushbu faoliyat turi Federal Savdo Komissiyasi (Federal Trade Commission, FTC) yurisdiktsiyasi ostida. Ushbu davlat organi retseptsiz sotiladigan dori vositalarini reklama qilish faoliyatini nazorat qiladi. Bundan tashqari, aksariyat shtatlarda dori vositalarini reklama qilishni tartibga soluvchi mahalliy qonunlar mavjud.

Bundan tashqari, Federal darajada Tibbiy mahsulotlar isteʼmolchilari assotsiatsiyasi (Consumer Healthcare Products Association) mavjud boʼlib, u reklama amaliyoti boʼyicha yoʼriqnomalar va reklama kampaniyalarini qonuniy oʼtkazish boʼyicha koʼrsatmalarni nashr etadi.

Retsept boʼyicha dori vositalarining reklamasi AQSh oziq-ovqat va farmatsevtika boshqarmasi (Food and Drug Administration) tomonidan tartibga solinadi. Ushbu davlat organi retsept boʼyicha beriladigan dori vositalarini reklama qilish boʼyicha yoʼriqnomalar chiqargan va 2007 yildan boshlab, retsept bilan beriladigan dorilarning ommaviy axborot vositalaridagi reklama  mazmunini ham nazorat qiladi.

FDA nazorat faoliyati va farmatsevtika ishlab chiqaruvchilariga majburiy xatlar berish orqali retsept boʼyicha dori vositalarining reklamasi va targʼibotini koʼrib chiqadi hamda tartibga soladi. Dori vositalari haqidagi barcha reklamalar FDA ning baholash va tadqiqot markazi tomonidan oldindan tekshirilishi kerak.

AQSh Dori vositalarini reklama qilish toʼgʼrisidagi nizom ikkita keng talabni oʼz ichiga oladi: kompaniya faqat FDA tomonidan tasdiqlangan maxsus koʼrsatma yoki tibbiy foydalanish uchun dorini reklama qilishi yoki targʼib qilishi mumkin. Bundan tashqari, reklamada preparatning foydalari va xavflari (nojoʼya taʼsirlari) oʼrtasida "adolatli muvozanat" boʼlishi kerak.

Ushbu mamlakat farmatsevtika bozoriga xos boʼlgan quyidagi nyuansga eʼtibor qaratish lozim: AQShda retsept boʼyicha va retseptsiz sotiladigan dori vositalarini bevosita isteʼmolchiga reklama qilishga ruxsat beriladi. Biroq, bunday reklama bemorlarni chalgʼitmasligi kerak. Ushbu turdagi qoidalarga muvofiq, "reklama" ikki toifaga boʼlinadi: bosma (jurnal, gazetalarda) va efirga uzatiladigan reklama (radio, televidenie, telefon tizimlari).

Chop etilgan reklamalarda ishlab chiqaruvchi preparatning qarshi koʼrsatmalari, nojoʼya taʼsiri va samaradorligini koʼrsatishi shart ("xulosa"). Ovozli reklamalar xavf haqidagi eng muhim maʼlumotlarni oʼz ichiga olishi kerak ("asosiy bayonot"), tasdiqlangan yorliqni olish uchun isteʼmolchilarga bepul telefon raqamini taqdim etishi, veb-saytga havolani taqdim etishi, isteʼmolchilarni shifokorga murojaat qilishga va chop etilgan yoʼriqnomalarni oʼqishga undashi lozim.

 Retsept boʼyicha dori vositalarining televidenie reklamalari Medicare va Medicaid davlat dasturlari bilan qamrab olingan boʼlsa,  agar bir oylik davolanish $ 35 yoki undan koʼp boʼlsa, preparatning roʼyxat narxini oʼz ichiga olishi kerak.

Нажмите на кнопку ниже, чтобы прослушать текст Powered by GSpeech