15:30 (22.07.2024)
780
Foydalanuvchilar tobora koʼproq dori-darmonlar va BFQlarni onlayn xarid qilmoqdalar. Yandeks Reklamaning soʼroviga koʼra, respondentlarning 76 foizi sogʼliqni saqlash mahsulotlarini onlayn xarid qilgan boʼlsa, oʼtgan yili bu koʼrsatkich 71 foizni tashkil qilgan.
Dori-darmonlarni onlayn xarid qilishning asosiy kanali bu onlayn dorixonalar boʼlib, respondentlarning 55 foizi foydalanadi, yana 35 foizi tarmoqli dorixonalar veb-saytlarini afzal koʼradi. Bugungi kunda Internetda dori sotib olish asosiy tanlov mezonlaridan biridir. Xarid qilish qaroriga preparatning xususiyatlari va narxi ham taʼsir qiladi.
“Oshgan talabga javoban, reklama beruvchilar oʼzlarining onlayn faolligini oshirmoqdalar va oʼzlarining onlayn savdo kanallarini rivojlantirmoqda. Bugungi kunda reklama trafigining 82% "Farma" toifasiga toʼgʼri keladi, dori yoki kompaniyaning veb-saytiga olib boradi. 2024 yilning birinchi yarmida dori vositalari ishlab chiqaruvchilarning onlayn reklamaga investitsiyalari 2023 yilning shu davriga nisbatan 25 foizga oshdi, - dedi Yandeksning yetakchisi — Bugungi kunda internet targʼiboti auditoriyani jalb qilishning asosiy vositasi boʼlib qolmoqda. Shunday qilib, statistik maʼlumotlarga koʼra, foydalanuvchilarning 68 foizi dori vositalarining onlayn reklamalarini koʼrgan. Shuning uchun, farmatsevtika brendlari marketingning barcha bosqichlarida onlayn faoliyatini kuchaytirishlari muhim".
Internetda boʼgʼimlarni davolash uchun dori vositalariga (+23%), oshqozon-ichak traktini davolash uchun preparatlarga (+23%) va sovuqqa qarshi dorilarga (+20%) qiziqish oʼsib bormoqda.
Dorixonani topish uchun respondentlar Yandeks geoservislariga murojaat qilishadi. Oʼtgan yil davomida shu toifadagi murojaatlar soni 29 foizga oshgan. Dorixona kartalari 23 million martadan ortiq ochilgan, bu oʼtgan yilning shu davriga nisbatan 31 foizga koʼpdir.
Tadqiqot onlayn soʼrovnoma yordamida oʼtkazilgan boʼlib, 18 yoshdan 64 yoshgacha boʼlgan 2000 dan ortiq foydalanuvchi ishtirok etgan.