15:30 (22.07.2024)
779
Фойдаланувчилар тобора кўпроқ дори-дармонлар ва БФҚларни онлайн харид қилмоқдалар. Яндекс Рекламанинг сўровига кўра, респондентларнинг 76 фоизи соғлиқни сақлаш маҳсулотларини онлайн харид қилган бўлса, ўтган йили бу кўрсаткич 71 фоизни ташкил қилган.
Дори-дармонларни онлайн харид қилишнинг асосий канали бу онлайн дорихоналар бўлиб, респондентларнинг 55 фоизи фойдаланади, яна 35 фоизи тармоқли дорихоналар веб-сайтларини афзал кўради. Бугунги кунда Интернетда дори сотиб олиш асосий танлов мезонларидан биридир. Харид қилиш қарорига препаратнинг хусусиятлари ва нархи ҳам таъсир қилади.
“Ошган талабга жавобан, реклама берувчилар ўзларининг онлайн фаоллигини оширмоқдалар ва ўзларининг онлайн савдо каналларини ривожлантирмоқда. Бугунги кунда реклама трафигининг 82% "Фарма" тоифасига тўғри келади, дори ёки компаниянинг веб-сайтига олиб боради. 2024 йилнинг биринчи ярмида дори воситалари ишлаб чиқарувчиларнинг онлайн рекламага инвестициялари 2023 йилнинг шу даврига нисбатан 25 фоизга ошди, - деди Яндекснинг етакчиси — Бугунги кунда интернет тарғиботи аудиторияни жалб қилишнинг асосий воситаси бўлиб қолмоқда. Шундай қилиб, статистик маълумотларга кўра, фойдаланувчиларнинг 68 фоизи дори воситаларининг онлайн рекламаларини кўрган. Шунинг учун, фармацевтика брендлари маркетингнинг барча босқичларида онлайн фаолиятини кучайтиришлари муҳим".
Интернетда бўғимларни даволаш учун дори воситаларига (+23%), ошқозон-ичак трактини даволаш учун препаратларга (+23%) ва совуққа қарши дориларга (+20%) қизиқиш ўсиб бормоқда.
Дорихонани топиш учун респондентлар Яндекс геосервисларига мурожаат қилишади. Ўтган йил давомида шу тоифадаги мурожаатлар сони 29 фоизга ошган. Дорихона карталари 23 миллион мартадан ортиқ очилган, бу ўтган йилнинг шу даврига нисбатан 31 фоизга кўпдир.
Тадқиқот онлайн сўровнома ёрдамида ўтказилган бўлиб, 18 ёшдан 64 ёшгача бўлган 2000 дан ортиқ фойдаланувчи иштирок этган.