11:02 (10.05.2023)
2827
Саноат тарихида биринчи марта фармацевтика компаниясининг йиллик даромади 100 миллиард доллардан ошди.
Pfizer ушбу босқични асосан COVID-19 туфайли босиб ўтди: Comirnaty вакцинаси 37,8 миллиард доллар, Paxlovid таблеткалари 18,9 миллиард доллар даромад келтирди. Агар биз Pfizerнинг глобал даромадидан cовид маҳсулотларини олиб ташласак, 43 миллиард долларни ташкил қилади — бу кўрсаткич фармацевтика компаниясининг пандемиягача бўлган сотувига тўғри келади. Компаниянинг ўзи 2023 йилда даромади 67 миллиард доллардан 71 миллиард долларгача бўлишини тахмин қилмоқда.
Фармацевтика, тиббиёт технологиялари ва истеъмолчи соғлиғини сақлаш соҳаларида фаол глобал корпорация сифатида Johnson & Johnson мунтазам равишда рейтингнинг энг юқори поғонасида туради.
2022 йилда Pfizer Johnson & Johnson компаниясига кутилмаган фойда олиб келиб, саноатнинг 1-рақамли ишлаб чиқарувчилари қаторига олиб чиқди ва даромад 100 миллиард долларга яқинлашган.
Johnson & Johnson компаниясининг 94,9 миллиард долларлик умумий савдоси тиббий асбоблар ва соғлиқни сақлаш маҳсулотларидан тушган даромадни ўз ичига олади, шунинг учун уни “ҳамкасблари” билан тўғридан-тўғри солиштириш қийин. Аммо шуни таъкидлаш мумкинки, ўтган йили компаниянинг фармацевтика бизнеси 2021 йилга нисбатан деярли 2 фоизга ўсган: унинг даромаддаги улуши 52,56 миллиард долларни ташкил этади.
2022 йилда Roche компаниясининг даромади 2021 йилга нисбатан атиги 0,8 фоизга ошди. Rituxan, Gerceptin va Avastin - Rocheнинг машҳур саратонга қарши дорилари.
Вакциналар ишлаб чиқариш бўйича етакчилардан бири бўлган Merck & Co. COVID вакцинасини яратишга уринишларида муваффақиятсизликка учради.
Аммо унинг оғиз орқали юбориладиган антивиралpreparati Lagevrio яхши фойда олиб келди. Ўтган йили Lagevrio 5,68 миллиард доллар ишлаб олди — бу аслида йиллик даромаднинг ўндан бир қисми! Бу йил учун компания Lagevrio сотувини 1 миллиард долларга прогноз қилмоқда, умумий даромадни эса 7,2-58,7 млрд долларга тушиши кутилмоқда.
AbbVie даромадлари ҳеч қачон ўзгарувчан бўлмаган. Humira, унинг этакчи дориси — ва энг кўп сотиладиган маҳсулоти.
Таҳлилчиларнинг маълумотларига кўра, Швейцария фармацевтика компанияси 2027 йилга бориб, ҳозирги кучли ўнталикдан АҚШдаги энг яхши бешта дори ишлаб чиқарувчилардан бирига айланишни мақсад қилган.
Bristol Myers Squibb савдоси ўтган йили 0,5 фоизга камайди— 2021 йилда унинг даромади 9 фоизга ошган бўлсада. Мутахассислар бу тенденцияни Revlimidнинг эксклюзивлигини йўқотиши билан изоҳлашади.
2022-йилда Sanofiʼнинг глобал савдоси 43 миллиард евродан сал кам бўлди. Sanofi компаниясининг асосий маҳсулотига айланган Dupixent ўтган йили 2021 йилга нисбатан деярли 44 фоизга кўп даромад олди. Компания 2023 йилда Dupixent сотув ҳажмини 10 миллиард еврога етишини кутмоқда.
Ўтган йилги даромадлар таркиби қуйидагича: Aleksion орфан дориси 7,1 миллиард доллар даромад келтирган; AstraZeneca компаниясининг энг машҳур глифлозинлари 4,4 миллиард долларни ташкил қилади. Онкологик препаратлари ҳам даромаднинг асосий улушини турли нисбатларда эгаллаган ва савдо ҳажми икки баробар ўсган.
GSK даромадлари Shingrix vaktsinasi (+60%) ҳисобига пул кўринишида 13% га ўсди. Бундан ташқари, янги узоқ муддатли ОИВ дорилари Dovato ва Cabenuva даромадни оширди.